Ett år med Bahnhof som internetleverantör
På det hela taget har kollektiv upphandling av internet fungerat bra. Ibland har det varit driftstörningar eller egen utrustning som krånglat. Vid problem löser sig oftast det hela genom att stänga av och starta om utrustningen. Ibland kan din router behöva konfigureras om. Telefon till Bahnhofs support för bostadsrättsföreningar är 010-510 30 19.
Full hastighet nås dock bara vid fast uppkoppling via nätverksuttag och givet att din utrustning kan ta emot den höga hastigheten.
Trådlös uppkoppling ger alltid lägre hastighet. Läs mer på exempelvis Kjell och Co om trådlöst och hur man kan minimera risken för att du eller din granne ska störa varandra vid trådlöst internet:
https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/internet/lokala-natverk/wifi—tradlost-natverk
Vi vill dock påminna om en del saker vad gäller internet:
-Det är strängeligen förbjudet att göra åverkan, förändra, justera eller avlägsna så kallad hårdvara från bostaden. Hårdvara är främst nätverksuttag, kabeldragning för internet eller utrustning i mediaskåpet. All hårdvara tillhör fastigheten.
-Det enda som får ändras, införskaffas eller tas med vid flytt är egen utrustning, som dator, telefon, surfplatta, i förekommande fall TV-box, router e.dyl.
A reminder concerning Internet
It is strictly forbidden to remove or make any adjustment on the internet hardware.
-The hardware belongs to the building, mainly the equipment in the media/internet cabinet.
-The hardware is not private property that can be removed in case of moving to a new address. The only thing that is private is you own computer, phone , router etc.
Styrelsen
Brf Svea Ett